OMD - Optimal Management of Demand
ITEA3 Call7 Labelled & 1509 TÜBİTAK Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri
Destekleme Programı
Konu: Hizmet sağlayıcıların kaynaklarını etkin bir şekilde kullanmalarına, gelen çağrıları
hatasız bir şekilde doğru uzmana/sağlayıcıya tahsis etmelerine ve sorunun en iyi çözümü ile
en doğru yerde olmalarına yardımcı olan bir yazılım aracı geliştirme projesidir.
Sektör: Tüketici elektroniği
Odak Alanı: Doğal Dil İşleme
DT’nin Katkısı: Tüketici elektroniğine yönelik web sitesi
üzerinden yapılacak arıza bildirimlerinin NLP metodunu kullanılarak
cevaplandıracak bir sistemin geliştirilmesidir.
Pascal - Yeni Nesil Filo Kiralama ve Fiyatlandırma Karar Destek Sistemi
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Filo kiralama ve 2. el araç satış sürecinde, araç değer kaybını
(Artık Değer-Residual Value) makine öğrenmesi yöntemiyle tahminleyen
karar destek sistemini ve bu sistemi kullanan operasyonel filo araç kiralama
platformunu geliştirme projesidir.
Sektör: Otomotiv Filo Kiralama ve 2. El Araç Satış
Odak Alanı: Makine Öğrenmesi
Zeyrek - Otomotiv Destek Kanalları Diyalog Sistemi
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Otomotiv sektöründeki şirketlerin müşteri ilişkileri destek kanallarını
(çağrı merkezleri, web siteleri ve WhatsApp, Instagram, Facebook Messenger,
Microsoft Teams, Telegram, Slack vs. gibi platformlar) makine öğrenimi,
derin öğrenme ve doğal dil işleme tekniklerini kullanarak genişletmelerini
sağlayan akıllı bir Türkçe sanal asistan/chatbot geliştirme projesidir.
Sektör: Otomotiv Çağrı Merkezi
Odak Alanı: Doğal Dil İşleme
Digital Depo - Yedek Parça Depo Sipariş Yönteminde Yenilikçi Bir
Yaklaşımı ve Toplama Eniyilemesi
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Yedek parça deposunda sipariş toplama sürecini daha hızlı, verimli ve maliyet avantajlı hale getirmek
üzere geliştirilen bir projedir. Projede toplama algoritması, sipariş toplama süresi tahmin modeli ve
simülasyon modeli geliştirme çalışmaları yapılmıştır. Geliştirilen toplama algoritması ile iş emirlerinin
en uygun şekilde oluşturulması ve iş istasyonlarına ataması yapılmıştır. Bu sayede toplama personellerinin
mobil el terminalleri üzerinden ilgili iş emirlerine ulaşarak en uygun rotada ve en kısa zamanda parça
toplama sürecini yönetmeleri sağlanmıştır.
Sektör: Otomotiv Çağrı Merkezi
Odak Alanı: Doğal Dil İşleme
Indigo vNext - Bulut ve Konteynerler Üzerinde, Mikro Servisler İle Dağıtık ve Çoklu Platform Destekli Yeni Nesil Uygulama Geliştirme Çatısı
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Yedek parça deposunda sipariş toplama sürecini daha hızlı, verimli ve maliyet avantajlı hale getirmek
üzere geliştirilen bir projedir. Projede toplama algoritması, sipariş toplama süresi tahmin modeli ve
simülasyon modeli geliştirme çalışmaları yapılmıştır. Geliştirilen toplama algoritması ile iş emirlerinin
en uygun şekilde oluşturulması ve iş istasyonlarına ataması yapılmıştır. Bu sayede toplama personellerinin
mobil el terminalleri üzerinden ilgili iş emirlerine ulaşarak en uygun rotada ve en kısa zamanda parça
toplama sürecini yönetmeleri sağlanmıştır.
Sektör: Yazılım Çözümleri
Odak Alanı: Serverless Computing
DestruChain - Yedek Parça İmha Sürecinin Blockchain Altyapısı ile Takibi ve Yönetimi
Konu: Son kullanma tarihini dolduran, nakliye ya da depolama sırasında hasar görerek kullanılmaz hale gelen, maddi değerlerinde azalış gösteren otomotiv yedek parçalarının fiziksel olarak imha edilmesine yönelik sürecin Hyperledger Blockchain altyapısı kullanılarak akıllı sözleşmeler ile yönetilmesi ve takip edilmesi projesidir.
Sektör: Otomotiv Yedek Parça İmha Süreci
Odak Alanı: Blockchain
Zubizu 3.0 - Sadakat ve Finans Hizmetlerinin Birlikte veya Bağımsız Sunulabildiği Ortak Çözüm Platformu
Konu: Zubizu 3.0, sadakat ve finans çözümlerini birlikte sunan bir mobil uygulamadır. Sadakat hizmetleri kapsamında müşterilere anlaşmalı işyerlerinde Zubizu QR kod ile yapılan işlemlerde, cüzdanlarında bulunan bakiye ile yapacakları harcamalarında veya saklı kart harcamalarında anında indirim, hesaba geri iade (cashback) ya da ayrıcalıklı hizmet fırsatları sunulmaktadır. Zubizu 3.0'da sadakat uygulamalarına finans işlemleri (eft, havale, fatura ödeme, harcama bölüş) eklenmiştir. Zubizu 3.0'ın yazılım altyapısı tamamen microservis mimaride, event sourcing yaklaşımı benimsenerek açık kaynak kodlu teknolojiler ile geliştirilmektedir.
Sektör: Yaşam Tarzı, Sadakat ve Finans uygulaması
Odak Alanı: Active-Active Multi Datacenter Kullanımı & Reactive & Highly Available and Auto Acalable Application Development
SOLARPULSE - Güneş Enerjisi Yönetimi Optimizasyonu
Spain – Turkiye Joint Call 2022 Labelled & 1509 TÜBİTAK Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Güneş panelleri ile kendi enerjisini üreten konut, veri merkezi vb. lokasyonların üreteceği ve tüketeceği enerjinin tahmin edilmesi, bu sistemlere eklenecek veya çıkarılacak donanımlara göre oluşacak enerji tüketimi/üretiminin simüle edilmesini sağlayacak platformun geliştireceği projedir.
Sektör: Enerji
Odak Alanı: Yapay Zeka & Platform Tasarımı
DT'nin Katkısı: Data Center’ın günlük tüketilecek ve üretilecek enerjisinin ML yöntemleri ile tahminlenmesi. Yeni bir donanım eklenmesi sonucu tüketilecek enerjinin veya yeni bir panel eklenmesi sonucu üretilecek enerjinin tahminlenmesi için karar destek sistemi geliştirilmesi sağlanacaktır.
EARS - Farklı Sektörlere Uyarlanabilen Öneri Sistemleri
ITEA Call 2021 Labelled & 1509 TÜBİTAK Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Yapay zeka tabanlı gerçek zamanlı ve alandan bağımsız olarak her bir alan talebine entegre edilerek, kullanıcılara anlık özelleştirilmiş ürün/hizmet önerileri sunabilecek bir öneri motoru geliştirilecektir.
Sektör: Medya
Odak Alanı: Recommendation Engine
DT’nin Katkısı: Stream-Channel alanında öneri motorunu geliştirecektir.
CAPE - Cognitively Smart Assistant in Phygital Environment
ITEA4 Call 2022 Labelled & 1509 TÜBİTAK Uluslararası Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Konu: Müşteriler ve çalışanlar için daha iyi bir alışveriş deneyimi ve çalışma ortamı sağlayabilmek adına farklı teknolojileri kullanarak çok kanallı müşteri ve çalışan etkileşiminin sağlanması konusunda geliştirmeler sağlanacaktır.
Sektör: Perakende
Odak Alanı: Öneri Sistemi
DT’nin Katkısı: Perakende sektöründe müşteriye anında kişiselleştirilmiş ürün/hizmet önerileri sunabilecek yapay zeka tabanlı gerçek zamanlı bir öneri sistemi geliştirilecektir.